دانستنی ها در مورد فرش

روش صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش برای افزایش طول عمر آن

اصول و روش صحیح کشیدن جاروبرقی

جاروبرقی کشیدن روی فرش

فرش از جمله وسایلی است که تقریبا می شود گفت در تمامی خانه های ایرانی موجود هست از این رو مراقبت از آن از جمله موارد مهمی است که باید اصول آن را بلد باشیم. از جمله کارهایی که جهت مراقبت از فرش انجام می شود؛ زدودن گرد و غبار به صورت اصولی، شستن فرش و قرار ندادن فرش در معرض نور مستقیم خورشید و رطوبت می باشد.

علاوه بر مواردی که قبل تر گفته شد یادگیری روش صحیح جارو برقی کشیدن و انجام اصولی این کار، باعث بیشتر شدن طول عمر فرش می شود.

فقط در نظر داشته باشید؛ برای مثمر ثمر واقع شدن اصول کشیدن جاروبرقی حتما باید از جاروی مناسب استفاده شود.

در این مقاله از سرای فرش پاتریس به اصول صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش می پردازیم؛

روش صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش؛

عواملی مهم و موثر در جارو برقی کشیدن روی فرش:

  • نوع جاروی استفاده شده
  • جهت کشیدن جارو
  • تعداد دفعاتی که جارو کشیده می شود

اولین مورد، نوع جاروی استفاده شده در هنگام کشیدن جاروبرقی باید مطابق با نوع فرش باشد؛ به فرض مثال اگر فرشی که در منزلتان دارید پرزدهی زیادی دارد بهتر است از جاروهایی که برس دارند استفاده نمایید تا بتواند پرزهای فرش را جمع آوری نماید.

دومین مورد، انتخاب جهت مناسب برای جارو کشیدن می باشد؛ حتما تا به حال اصطلاح خاب فرش را شنیده اید. اگر نمی دانید خاب فرش چیست؛ همان  جهت قرار گرفتن تار و پود فرش روی یکدیگر را خاب فرش می گویند. تشخیص جهت خاب فرش بسیار ساده و آسان است، فقط کافی است یکبار دست خود را بر روی فرش بکشید و خاب فرش را تشخیص دهید. بهترین حالت ممکن برای جارو کشیدن روی فرش در جهت خاب فرش هست. در صورتی که جارو را در خلاف جهت خاب فرش بر روی آن بکشید بر تار و پودهای فرش فشار وارد شده و با گذشت زمان به فرش آسیب می رساند.

سومین مورد که در کشیدن جاروبرقی بر روی فرش باید مدنظر قرار گیرد تعداد دفعات جاروبرقی کشیدن است که بهتر است در یک بازه زمانی طولانی و تعداد دفعات کمتر مثلاً هفته ای یکبار انجام شود.

نکاتی که در کشیدن جارو برقی بر روی فرش باید رعایت شود:

همانطور که در قسمت قبلی هم گفتیم، با رعایت اصولی ساده ( 3 نکته مهم در نحوه جارو کشیدن) می توانید به راحتی از فرش خود محافظت کنید. رعایت نکات گفته شده علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر فرش می شود، می تواند سبب از بین رفتن باکتری ها و حشراتی که داخل تار و پودهای فرش زندگی می کنند! نیز بشود.

نکته بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ استفاده از جاروبرقی استاندارد می باشد که طول دسته ای متناسب با قد شما داشته باشد. (نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند)

سوالات متداول در جاروبرقی کشیدن روی فرش:

جارو برقی باعث خراب شدن و آسیب دیدن فرش می شود یا نه؟ اگر به صورت اصولی و با یک جاروبرقی استاندارد انجام شود، به هیچ عنوان آسیب نمی رساند.

جهت جاروبرقی کشیدن به چه صورت باشد؟

حتما جهت کشیدن جارو به سمت خاب فرش باشد. و توجه داشته باشید که از کشیدن جارو به صورت اریب خودداری نمایید تا بافت فرش با مشکل مواجه نشود.

فاصله زمانی بین هر جارو کشیدن چقدر باشد؟

این زمان می تواند با توجه به میزان رفت و آمد شما متغییر باشد، زمان پیشنهادی ما یک هفته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *