دانستنی ها در مورد فرش

یک راهنمای کامل برای پهن کردن فرش در خانه و دکوراسیون داخلی منزل

پهن کردن فرش در منزل

از گذشته یکی از مهمترین و اساسی ترین اثاثیه منزل فرش بوده است. شما به راحتی می توانید دکوراسیون منزل خود را با اصول و قواعد خاص نحوه پهن کردن فرش، به بهترین نحو ممکن درآورید و از جلوه و زیبایی دکوراسیون داخلی خود لذت ببرید.

همانطور که اگر چیدمان منزل با تعادل، هماهنگی و رعایت معیارها نباشد باعث ایجاد ناهماهنگی در دکوراسیون داخلی منزل شما می شود؛  پهن کردن فرش در منزل نیز راه و رسم خاص خودش را دارد؛ در صورتی که با اصول فرش انداختن در منزل آشنایی ندارید در این مقاله از سرای فرش پاتریس با ما همراه باشید تا بتوانید با راه و رسم انداختن فرش به صورت ماهرانه آشنا شوید.

اصولی که برای انداختن (پهن کردن فرش) باید رعایت شود:

زمانی که اقدام به پهن کردن فرش در منزل می کنید؛ یک سری تناسبات خاص هست که باید حتما رعایت شوند در صورت عدم رعایت تناسب این عناصر محیط منزل شما نخواهد توانست جذابیت خودش را به نمایش بگذارد و با یک محیط و ترکیب کاملا ناهماهنگ روبرو خواهید شد.

در پهن کردن فرش باید به صورت کاملا هوشمندانه عمل کنید و تمام عناصر چیدمان منزل را در نظر بگیرید تا بتوانید فرش خود را در منزل به شیوه ای خاص و جذاب پهن کنید.

یکی از عناصر تأثیرگذار در نحوه انداختن (پهن کردن) فرش ابعاد (مساحت) فضای منزل شماست.

شما ممکن است از انواع متفاوتی از مبلمان در منزل خود استفاده کنید؛ شیوه هوشمندانه پهن کردن فرش با توجه به مبلمان خانه به این شکل است که فرش را در راستای پایه های عقبی مبل پهن نمایید.

و فقط زمان استفاده از مبل باید گرمای فرش را احساس نمایید و از هدایت کامل فرش به زیر مبلمان خودداری نمایید. پس یکی از کارهایی که موقع پهن کردن فرش باید مورد توجه قرار گیرد فاصله فرش با مبل هست که در صورت عدم رعایت این مورد جلوه و زیبایی فرش زیر مبل پنهان می شود و اهمیت و کارایی مبلمان نیز از بین می رود!

راهنمای انداختن (پهن کردن) فرش در اتاق خواب

پهن کردن فرش در اتاق خواب

اولین مورد که در پهن کردن فرش در اتاق خواب باید مورد توجه قرار گیرد این هست که فضای اتاق را از نظر شکل بررسی نمایید و فرشی زیبا و ابعاد مناسب با فضای اتاق خواب را انتخاب نمایید.

و حتما در نظر بگیرید که قصد دارید کدام قسمت اتاق خواب را فرش کنید (که این می تواند با در نظر گرفتن وجود یا عدم وجود تخت در اتاق خواب و… تصمیم گیری شود) و تناسب بین اندازه اتاق خواب و فرش را رعایت کنید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید بهترین کار این هست که شما فرشی با ابعاد بزرگ انتخاب کنید و فرش را در راستای دیوار اتاق پهن نمایید تا زیبایی و جلوه اتاق شما کامل تر شود.

و نکته دیگر که در پهن کردن فرش در اتاق خواب باید مدنظر قرار دهید این هست که فرش را به گونه ای پهن کنید که مزاحمتی برای استفاده راحت تر از وسایلی مانند کمد و … بوجود نیاورد.

راهنمای انداختن (پهن کردن) فرش زیر میز ناهارخوری

پهن کردن فرش زیر میز ناهارخوری

انداختن فرش در زیر میز ناهارخوری یک کار کاملا سلیقه ای هست که برخی دوست دارند زیر میز ناهار خوری فرش پهن کنند ولی برخی تمایلی به انجام این کار ندارند.

اگر شما بخواهید زیر میز ناهارخوری فرش پهن کنید بهتر است که با توجه کامل به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود این کار را انجام دهید؛ اول اینکه حتما سعی کنید از فرشی استفاده کنید که زیر میز ناهارخوری را به صورت کامل پوشش دهد و ثانیاً ترکیب رنگ فرش باید به گونه ای باشد که با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی داشته باشد و باعث زیبایی و جلوه بیشتر چیدمان منزل شما شود.

راهنمای انداختن (پهن کردن) فرش در راهرو

پهن کردن فرش در راهرو

در صورتی که قصد دارید راهرو منزل خود را با فرش تزیین نمایید؛ اولین و مهم ترین نکته ای که در پهن کردن فرش باید به آن توجه نمایید این هست که به هیچ عنوان فرشی را روی فرش دیگر پهن نکنید و بهترین کار این هست که از فرش های کناری استفاده نمایید که عرض کمتری نسبت به راهرو داشته باشد. در صورتی که به غیر از این حالت در نظر داشته باشید شاید چندان خوشایند نباشد.

نکات مهم و کلی که موقع پهن کردن (انداختن) فرش در منزل باید رعایت شود:

اولین مورد که قبل تر هم در مورد فرش راهرو به آن اشاره گردید این هست که از انداختن فرش روی فرش خودداری نمایید، مگر در دکوراسیون های خاص که انداختن فرش روی فرش باعث زیبایی خاص می شود.

یک قانون کلی در تمامی قسمت های منزل این هست که فرش نباید کاملا نزدیک به دیوار باشد؛ همیشه یک فاصله بین فرش و دیوار در نظر بگیرید تا بتوانید زیبایی و جلوه فرش را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.

پهن کردن فرش کاری آنچنان سخت محسوب نمی شود؛ فقط کافی است فاصله از دیوار، مبل، کمد و انواع درب را برای فرش در نظر بگیرید و با توجه به سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید می توانید تصمیم بگیرید که فرش را در وسط فضای مورد نظر پهن نمایید یا تماماً فضا را با فرش پوشش دهید.

و قانون کلی دیگر؛ سعی کنید در صورت امکان پایه های صندلی، مبلمان یا تخت خواب هیچگاه روی فرش قرار نگیرد چون هم باعث می شود زیبایی فرش به صورت کامل نمایش داده نشود و هم باعث آسیب دیدن فرش می شود.

سعی کنید تمام قسمت های منزل را با چند فرش کاملاً یکدست ویک رنگ فرش نکنید چون باعث یکنواختی دکوراسیون منزل شما می شود و باعث کم شدن زیبایی و جلوه چیدمان منزل شما می شود.

همین الان می توانید فرش مورد نیاز خود را از میان طرح های متنوع سرای فرش پاتریس انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *