درباره برندها

زیبایی دکوراسیون خانه خود را با فرش مناسب از نظر طرح، رنگ، سایز و محل استفاده دو چندان کنید

طراحی دکوراسیون داخلی و فرش

فرش و تأثیر آن بر روی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شدت روی حال و هوا و روحیه ما اثر دارد. که در این طراحی و چینش، وسایل استفاده شده در چیدمان منزل، رنگ در و دیوارها، رنگ، طرح و سایز فرش استفاده شده و … بسیار اثر گذار هستند. که در این مقاله از سرای فرش پاتریس قصد ما بررسی تأثیر فرش در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی است.

طرح فرش را مناسب با مدل و سبک زندگی خودتان انتخاب کنید!

انواع طرح هایی که برای فرش ماشینی وجود دارند، شامل؛ طرح کلاسیک، مدرن، ترک، چهل تکه، گبه و گلیم و … هستند که هر یک از این طرح ها مناسب سبک زندگی خاصی است. برای نمونه: فرش های ماشینی چهل تکه مناسب با یک سبک زندگی مدرن می باشد، یا انواع فرش گبه برای یک سبک سنتی مناسب هست.

اولین چیزی که در انتخاب فرش باید مدنظر قرار دهید طرح آن است که باید تصمیم بگیرید قصد دارید دکوراسیون داخلی منزل شما چه سبکی داشته باشد.

آیا زیبایی فرش بر روی دکوراسیون قسمت های مختلف منزل تأثیر دارد؟

برای مثال تصمیم می گیریم چیدمان منزل خود را با سبک مدرن دکور کنیم؛ به نظر شما باید تمام فرش ها را با سبک مدرن انتخاب کنیم؟ یا از فرش های سنتی (گبه) هم استفاده شود؟ در انتخاب فرش متناسب با چیدمان منزل به یک نکته مهم دیگر هم باید توجه شود که آن محل استفاده (پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب یا راهرو) از فرش می باشد.

فرش اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم تا زیباتر به نظر برسد؟

فرش اتاق خواب و دکوراسیون

اولین چیزی که در انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب باید مدنظر قرار دهید این هست که در اتاق خواب خود تخت دارید یا خیر؟ در صورتی که در اتاق خواب خودتان تخت دارید بهتر هست کل اتاق خواب را فرش نکنید که قسمت زیادی از فرش زیر تخت برود! چون اگر بهترین و با کیفیت ترین فرش دنیا را هم تهیه کنید فرشی که زیر تخت قرار می گیرد دچار فرورفتگی می شود! پس بهتر هست اطراف تخت را با یک فرش چهل تکه، یا یک فرش مدرن و فانتزی اطراف تخت را بپوشانید. که این شیوه برای اتاق خواب یک شیوه مدرن و امروزی است.

یک نکته دیگر اینکه بهتر است کل فضای اطراف تخت را هم با فرش پر نکنیم! مگر اینکه کف پوش ساختمان ظاهر مناسب و زیبایی نداشته باشد.

حالت دوم این هست که در اتاق خوابتان تخت نداشته باشید؛ که خود این حالت دو حالت دارد! اول اینکه کف پوش ساختمان شما ظاهری زیبا و مناسب داشته باشد که در این حالت بهتر است حدود 45 سانتی متر از کناره های دیوار را خالی بگذارید و بقیه را فرش کنید و دومین حالت از این حالت! اینکه کف پوش ساختمان زیبایی خاصی نداشته باشد و وضعیت خوبی نداشته باشد که در این حالت ترجیح ما این هست که تمام اتاق خواب را فرش کنیم تا کل کف اتاق خواب را بپوشاند.

فرش پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم تا زیباتر به نظر برسد؟

یکی از مهمترین جاهایی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید به آن توجه ویژه ای شود سالن پذیرایی منزل هست. و مطمئناً نحوه دکور کردن سالن پذیرایی منزل تأثیر بسیار زیادی در روحیه شما خواهد داشت.

اولین کاری که برای انتخاب فرش سالن پذیرایی باید انجام دهید انتخاب سبک دکور هست که می تواند یک سبک مدرن و امروزی باشد یا سبک سنتی و … بعد از انتخاب سبک دکور نوبت به انتخاب رنگ و سایز فرش می رسد.

نکاتی که در انتخاب رنگ فرش پذیرایی باید مورد توجه قرار گیرد:

فرش هایی با زمینه روشن مانند کرم سالن پذیرایی را بزرگتر از اندازه واقعی نشان می دهد و بالعکس فرش های با زمینه تیره مثل سرمه ای و قرمز و … فضا را کوچکتر نمایش می دهد. حتما با توجه به اندازه سالن پذیرایی خود از تأثیر رنگ فرش پذیرایی بر دکوراسیون منزل خود استفاده کنید؛ برای پذیرایی های با ابعاد کوچک از فرش های زمینه روشن و برای پذیرایی های خیلی بزرگ از فرش با زمینه تیره استفاده نمایید.

انتخاب اندازه فرش با توجه به کف پوش سالن پذیرایی انجام می شود! اگر کف پوش پذیرایی جلوه زیبایی دارد و از کیفیت و زیبایی زیادی برخوردار است بهتر است فرش های پذیرایی حدود 45 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. و اگر کف پوش پذیرایی وضعیت مناسبی نداشته باشد! بهتر است به صورت کامل پوشانده شود.

فرش اتاق ناهارخوری را چگونه انتخاب کنیم تا زیباتر به نظر برسد؟

فرش ناهارخوری و دکوراسیون داخلی منزل

به نظر شما اگر در اتاق ناهارخوری خود میز ناهارخوری دارید، میز را کجای فرش بگذاریم تا قشنگ تر و زیباتر دیده شود؟ قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم به این نکته توجه داشته باشید که اگر دوست دارید سبک دکوراسیون مدرنی داشته باشید بهتر است فرش میز ناهار خوری را از دیگر فرش های آشپزخانه جدا کنید.

و در انتخاب فرش سعی کنید فرش را با سایزی انتخاب کنید که بعد از چیدن میز و صندلی ها انتهای فرش، تنها 20 سانتی متر از انتهای پایه های میز و صندلی بیرون تر باشد تا دکوراسیونی خوب و شکیل تر داشته باشید.

در ضمن اگر میز ناهار خوری شما گرد هست بهتر است از فرش گرد و در صورتی که میز ناهار خوری مستطیلی دارید بهتر است از فرش مستطیلی استفاده کنید

فرش راهرو را چگونه انتخاب کنیم تا زیباتر به نظر برسد؟

برای راهرو معمولا از فرش های رولی مخصوص راهرو استفاده می شود که فرش راهرو بهتر است حدود 10 الی 15 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. البته با توجه به نکته مربوط به کیفیت و زیبایی کف پوش محل که در تمامی توضیحات روی آن تأکید داشتیم.

آیا سایز اجزای و وسایل استفاده شده در چیدمان و دکوراسیون منزل بر روی انتخاب فرش تأثیرگذار هست؟

در صورتی که در دکوراسیون خود از مبل های بزرگ و حجیم استفاده کرده اید بهتر است از فرش های با سایز کوچک استفاده نکنید و بالعکس اگر از مبل های کوچک و ظریف در چیدمان منزل خود استفاده می کنید بهتر است از فرش های با سایز کوچک و ریز نقش تر استفاده نمایید.

تأثیر فضای خالی در دکوراسیون بر روی زیبایی بیشتر چیدمان و صرفه جویی در هزینه ها!

سعی کنید تمام فضای محل مورد نظر را فرش نکنید چون فضای خالی باعث می شود فضا دلنشین تر و زیباتر به نظر برسد. البته که این فضاهای خالی باعث صرفه جویی در هزینه های شما هم می شود!

تأثیر ایجاد تضاد در دکوراسیون بر روی زیبایی بیشتر چیدمان:

فضاهای با کاربری مختلف را با سبک های متفاوت فرش کنید! مثلا وقتی از سبک سنتی برای فرش کردن پذیرایی استفاده کرده اید برای فضای مخصوص مطالعه و گفت و گوی دو نفره از فرش های سبک مدرن استفاده نمایید. علاوه بر تضاد با سبک های مختلف می توان با رنگ های مختلف و متضاد هم ایجاد تضاد کرد.

تأثیر استفاده از چند فرش مختلف در دکوراسیون بر روی زیبایی بیشتر چیدمان:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم برای جلوه و زیبایی بیشتر دکوراسیون بهتر است از چندین فرش با سبک ها و رنگ های مختلف استفاده نمایید. هر چند می توانید کل فضا را با فرشی با یک طرح و رنگ بپوشانید تا به نوعی یکپارچه دیده شود ولی ما به شما چنین توصیه ای را نمی کنیم!

مشاهده محصولات متنوع سرای فرش پاتریس از فرش 500 شانه تا 1600 شانه و 2000 نما!

تأثیر استفاده از رنگ های مکمل فرش در دکوراسیون بر روی زیبایی بیشتر چیدمان:

رنگ های مکمل و متضاد فرش در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدماندر انتخاب رنگ زمینه فرش به صورت پراکنده عمل نکنید! برای انتخاب فرش از رنگ فرش مکمل فرش های انتخاب شده استفاده کنید، برای مثال در مقابل رنگ زرد از رنگ بنفش و در مقابل رنگ های آبی و نارنجی از قرمز و سبز استفاده کنید و یا از ترکیب رنگ فیلی و کرم استفاده کنید که می تواند یک ترکیب رنگ جذاب باشد!

امیدواریم در این مقاله از سرای فرش پاتریس توانسته باشیم کمکی در جهت چینش بهتر دکوراسیون منزل شما کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *